Voici un atelier de l'alphabet des cinq sens: "Le toucher."
Ici, l'enfant s'entraine non seulement à reconnaître les voyelles et les couleurs, mais il apprend aussi à comprendre le fonctionnement d'un tableau à double entrée, de manière ludique. L'enfant utilise principalement son sens du toucher pour imprimer des lettres en pâte à modeler ("Patareve") et les déplacer sur les tableaux.
Here is a centre about the alphabet of the five senses: "Touch".
The child is not only practicing to recognise colours and vowels in French, but is also learning to understand double entry tables, through fun activities. The child is mainly using her sense of touch to print the letters using playdough ("Patarev") and move them on the tables.
On retrouve deux niveaux de difficulté:
- Premier tableau avec les couleurs et les lettres inscrites partout. Il suffit de poser la pâte à modeler sur la case identique.
- Deuxième tableau sans aide visuelle.
We can find two levels of difficulty:
- The first table has colours and letters written everywhere. It makes it easier to place the playdough in the right box.
- The second table has no visual aid.
Ici, l'enfant s'entraine non seulement à reconnaître les voyelles et les couleurs, mais il apprend aussi à comprendre le fonctionnement d'un tableau à double entrée, de manière ludique. L'enfant utilise principalement son sens du toucher pour imprimer des lettres en pâte à modeler ("Patareve") et les déplacer sur les tableaux.
Here is a centre about the alphabet of the five senses: "Touch".
The child is not only practicing to recognise colours and vowels in French, but is also learning to understand double entry tables, through fun activities. The child is mainly using her sense of touch to print the letters using playdough ("Patarev") and move them on the tables.
On retrouve deux niveaux de difficulté:
- Premier tableau avec les couleurs et les lettres inscrites partout. Il suffit de poser la pâte à modeler sur la case identique.
- Deuxième tableau sans aide visuelle.
We can find two levels of difficulty:
- The first table has colours and letters written everywhere. It makes it easier to place the playdough in the right box.
- The second table has no visual aid.
L'enfant n'a pas encore 3 ans et s'amuse en apprenant!
The child is not yet 3 but able to learn so much while playing!
The child is not yet 3 but able to learn so much while playing!